3 tips om de content op je website te optimaliseren

Een mooie website is stap 1, dat is namelijk het eerste wat consumenten opvalt wanneer ze jouw website openen en kan invloed hebben op de mate van vertrouwen in jouw website. Jij bestelt waarschijnlijk ook liever iets van een website die er mooi uitziet. Wanneer dat dus geregeld is, is het zaak om je website te vullen met content. Hoe je die content optimaliseert? Wij geven je 3 tips voor je website. 

#1: Onderzoek je doelgroep 

Door doelgroeponderzoek te doen leer je jouw consumenten kennen. Maak een paar ijkpersonen op basis van de data die je hebt van de consumenten binnen jouw branche en die misschien al bij jou kopen. Die ijkpersonen laten zien wie jouw klanten zijn en geeft je een duidelijk beeld van hoe zij zijn. Dat maakt het makkelijker om doelgericht te schrijven op je website. Het is namelijk belangrijk om de vragen die de consument heeft te beantwoorden op jouw website. Die vragen kun je alleen achterhalen als je de doelgroep begrijpt. Daarnaast is het belangrijk om in de taal van de doelgroep te schrijven. Oudere mensen willen bijvoorbeeld graag met u worden aangesproken en jongeren niet. Een doelgroeponderzoek leert je hoe je jouw doelgroep het best kan aanspreken. 

#2: Bouw je website logisch op

Door je website op een logische manier in te richten help je de geschreven content elkaar te ondersteunen. Dus zet bijvoorbeeld je diensten bij elkaar onder een menu en probeer te groeperen op een logische manier. Dan is het voor een bezoeker van je website gemakkelijk om over een specifiek onderwerp of een specifiek product meer informatie te vinden. Denk bijvoorbeeld aan een barbecue. Dat menu bouw je als volgt op:

  • Barbecues
  • Soorten barbecues
  • Per soort de losse onderdelen die te koop zijn

Dat is overzichtelijk en duidelijk voor de consument waardoor je eerder conversies realiseert. 

#3: Schakel een online marketingbureau in

Door een online marketingbureau in te schakelen, neem je echte specialisten in huis. De tekst wordt niet alleen mooi geschreven door een copywriter, je kunt meteen een hele content marketing strategie bepalen. Goede content marketing leidt namelijk tot meer bezoekers en vooral meer conversies. 

Bij een online marketingbureau kun je terecht wanneer je ook andere diensten wil afnemen zoals SEO en SEA, waarmee je hoger in Google komt. Hierbij helpt goede content marketing natuurlijk al enorm, maar bijvoorbeeld SEA garandeert een plek bovenaan in Google waardoor je veel conversies realiseert. Een Adwords specialist weet precies hoe hij dit moet doen en zorgt er zo voor dat je geld verdient op je investering. 

Het belang van content marketing

Het belang van goede content en contentmarketing is dus groot omdat je goed moet onthouden dat je niet voor jouw onderneming moet schrijven, maar juist voor de gebruiker. Dat is waar nog vaak de uitdaging ligt voor ondernemers. Uiteindelijk is ook niet iedereen een tekstschrijver of goed in het schrijven van teksten, terwijl het wel heel belangrijk is voor je conversies. Daarom kun je beter een online marketingbureau inschakelen.