Elevator pitch van jouw onderneming

Als ondernemer is het natuurlijk van belang om jouw verhaal snel te kunnen vertellen aan een ander. In dit artikel gaan we verder in op de Elevator Pitch, hiermee kun je snel tegen iedereen de essentie van jouw onderneming overbrengen.

Wat is de Elevator Pitch?

Iedereen kent de Elevator Pitch wel van school of heeft er zeker een keer van gehoord. Je vertelt de essentie van jouw ondernemersidee in 2 minuten maximaal. Vandaar ook de naam, het is alsof jij in de lift naar boven je verhaal kan doen. Het doel van deze korte pitch is om je gesprekspartner enthousiast kan maken voor mogelijke klant of investeerder. Zodat jij je kaartje kan afgeven en dat diegene je de volgende dag terugbelt.

logo

Essentieel dus

Voor een Elevator Pitch moet je sterk in je schoenen staan en moet je het verhaal goed en met enthousiasme kunnen vertellen. Het gaat maar om een minuut waarin je indruk kunt maken. Daarentegen houd je het voor jezelf ook makkelijk om het kort te houden en er geen langdradig verhaal van te maken.

Wanneer het verhaal echt niet past in 1 minuut zal je moeten vragen of andere mensen jouw verhaal in de essentie kunnen vertellen. Zo kun je goed jouw verhaal inkorten met de mening van anderen wat zij belangrijk vinden in de onderneming. Test jouw verhaal dan bij vrienden, familie en kennissen die vragen waarmee je bezig bent.

Werkt dit goed, zet deze korte pitch dan in ongeveer 15 woorden op jouw Facebook, Twitter of Linkedin.

Dit is een manier van presenteren die ik geleerd heb bij de cursus Presenteren van Learnit.